Supreme - Sneakerzone

Supreme

Supreme, der oprindeligt stammer fra New York i 1994, revolutionerede streetwear-verdenen med deres høje kvalitet og Limited Edition ikoniske Box Logo pieces. Gennem vilde Collabs og fokus på eksklusivitet, er Supreme blevet et globalt symbol på streetwear-kultur, som i dag vedligeholder hypen med spænende releases og innovative produkter.

Læs mere
Air Force 1 White Supreme
48 timer
Air Force 1 Black Supreme
48 timer

Supreme

SUPREME, ET BRAND DER SYMBOLISERER STREETWEAR

SUPREME : ET VASKEÆGTE NEW YORKER STREETWEAR BRAND

Det hele startede for Supreme i 1994, da de åbnede en butik, der solgte tøj og tilbehør til skateboardentusiaster. Butikken blev grundlagt af James Jebbia og åbnede på hjørnet af Lafayette Street og Prince Street i New York. Butikkens første kunder bestod udelukkende af unge skatere fra New York og uafhængige kunstnere. Da produkterne var i begrænsede antal eller ‘Limited Edition’, opererede butikken fra starten på et eksklusivt grundlag. Faktisk skal man helt tilbage til begyndelsen for at forstå det amerikanske mærkes DNA. James Jebbia analyserede de unges adfærd i New York og indså, at de faktisk ikke gik med normalt skatertøj.

"The clothes that skate brands were taking out at the time was shit. Many of their consumers were young. But where people imagine skaters in kids of 12, 13 or 14 years, in New York, It was rather the 18-24-year-old Hardcore kid, and he didn't wear these clothes. Because it didn't do well, and the quality was bad, when they wanted to appear and picking up girls", James Jabbia.

Så han begyndte at producere Supreme tøj som hættetrøjer af høj kvalitet, fremstillet i Canada, med et minimalistisk design og et navn, der lød som en følelse af oprør for 90'ernes skateboardere. Da fællesskabet var samlet, var det eneste, der var tilbage at tilbyde limited-edition pieces. Grundlæggeren af Supreme forstod fænomenet, som ingen andre gjorde og arbejdede derefter på sit ikoniske bokslogo, også kaldt BOGO.

EN STÆRK IDENTITET: SUPREME BOX LOGO

Brandet adopterede den i dag ikoniske røde rektangel med ordet 'Supreme' i hvidt. James Jebbia hentede inspiration til logoet fra Barbara Krugers arbejde. Lidt efter lidt åbnede brandet op for nye verdener som Hiphop-kulturen og modekulturen generelt. Gennem sit populære logo har Supreme tiltrukket en lang række kunstneriske trends, fra undergrundskultur og punk til den urbane kultur blandt Skateboardere. Og det er en selvfølge, at Supreme også henter inspiration fra musik, kunst og popkultur til at skabe ikoniske T-shirts, som Celebrity Tee med portrætter af verdensberømte personligheder og deres signaturer. På den måde blev mærket mere og mere populært, og samarbejdede med store navne inden for modeverdenen som Vans, Timberland og Stone Island. Mærket åbnede flere butikker rundt i verden, i blandt andet Paris, London og Tokyo.

ORIGINALE SUPREME COLLABS: THE NORTH FACE, COMME DES GARÇONS, LACOSTE

En lang række berømtheder, herunder Kid Cudi, Lady Gaga, Kate Moss og Tyler The Creator, LeBron James, Justin Bieber og Rihanna, har båret Supreme. Det er et brand, der hurtigt blev symbolsk, og som er afhængigt af Hypen og produkternes sjældenhed, som er kernen i dets strategi (De har f.eks. Nogle rigtig sjældne Supreme t shirts). High-end mærker fulgte trop i denne trend, og unikke samarbejder begyndte at opstå mellem Supreme og prestigefyldte modehuse som Burberry og Jean Paul Gaultier. Et af de mest hypede releases var samarbejdet med Louis Vuitton i 2017 om en aldrig før set capsule-kollektion. Da nogle Drops kan have høj værdi spørger mange 'Hvornår dropper supreme?', og så handler det altså bare om at holde øje på deres site, da det kan variere hver sæson.

Supreme tøver heller ikke med at slå sig sammen med specifikke nichemærker som The North Face, Dickies, Rimowa og Honda for at lave unikke produkter som: Supreme Hoodie, Supreme t-shirt eller Supreme underbukser. Supremes styrke som brand ligger i disse samarbejder, som tilsammen dækker alle aspekter af mode og livsstil. Der er selvfølgelig også streetwear-samarbejder med Nike, Lacoste og andre. I slutningen af 2023 indgik New York-mærket endda et samarbejde med det fremadstormende streetwear-mærke Corteiz. Supreme har formået at udvikle en forretningsmodel baseret på sine collabs, og på trods af antallet af produkter der er skabt, forbliver James Jebbias brand stadig i entusiasternes hjerter som et ikon.

I dag er hver eneste af mærkets udgivelser en hypede drops, og Supreme har etableret sig som vor tids globale streetwear-brand - og nu ved du altså, hvor man kan købe Supreme, hos Sneakerzone....